Публикации

Блогът

(съкратено от английското weblog) е вид уебсайт, където се пише, както в дневник, а новите попълнения са в обратен хронологичен ред. Блоговете често предлагат коментари или новини за определена тема, като хранаполитикакултура,екология, социални проблеми, икономика, градска и суб-култура, или местни новини; други служат като лични дневници. Типичният блог съдържа текстова част, снимки или рисунки, връзки с други блогове и уебсайтове, които по някакъв начин са обвързани с общата тематика на блога. Като цяло този вид уебсайтове наблягат главно върху текста, но има и такива, които наблягат върху фотографията, аудио или видео файлове.


Структура на блога 

С огромното нарастване и масовото разпространение на блоговете, естествено нараства и тяхното разнообразие (тематичен фокус и цел).  

Блогът няма стриктно предписана структура, но един типичен блог би могъл да съдържа:

  • Заглавие
  • Главна част (публикации, всяко с отделно собствено заглавие)
  • Автор (връзка към профила/CV на автора на блога)
  • Връзка към цялата статия (ако е използвано превю-резюме) и постоянна връзка към статията (permalink)
  • Дата и час на публикуване и/или на последна редакция.
Незадължителните части са:
  • Коментари (от други потребители, а и от автора на материала)
  • Блогрол (от англ. Blogroll — поле/лента/страница с връзки към други блогове, които авторът на блога следи или препоръчва)
  • Категории (основните теми, засегнати тематично в блога)
  • Етикети (наречени още и "тагове" от англ. tags) (теми и термини, които засяга попълнението)
  • Връзки с други сайтове, които споменават това попълнение (външни препратки, links).

Съвременните блогове са обогатени с графично съдържание, аудио и видео, а подобренията в помощните средства за уебдизайн спомагат за лесното ползване от всеки желаещ да състави собствено място в интернет и да го актуализира лесно.
Все по-често блоговете се използват за корпоративни цели — т.нар. корпоративни блогове. Те биха могли да представят детайли от ежедневието или постиженията на фирмата, да подпомагат ресорите "Човешки ресурси", "Връзки с обществеността", "Разработка на нови продукти" и други. Понякога блогът може да е част от продуктов или промоционален сайт. Наличието на корпоративен уебсайт не изключва блога или обратното. Двата онлайн инструмента се допълват много добре.

Няма коментари:

Публикуване на коментар