

Структура на блога
С огромното нарастване и масовото разпространение на блоговете, естествено нараства и тяхното разнообразие (тематичен фокус и цел).
Блогът няма стриктно предписана структура, но един типичен блог би могъл да съдържа:
- Заглавие
- Главна част (публикации, всяко с отделно собствено заглавие)
- Автор (връзка към профила/CV на автора на блога)
- Връзка към цялата статия (ако е използвано превю-резюме) и постоянна връзка към статията (permalink)
- Дата и час на публикуване и/или на последна редакция.

Незадължителните части са:
- Коментари (от други потребители, а и от автора на материала)
- Блогрол (от англ. Blogroll — поле/лента/страница с връзки към други блогове, които авторът на блога следи или препоръчва)
- Категории (основните теми, засегнати тематично в блога)
- Етикети (наречени още и "тагове" от англ. tags) (теми и термини, които засяга попълнението)
- Връзки с други сайтове, които споменават това попълнение (външни препратки, links).
Съвременните блогове са обогатени с графично съдържание, аудио и видео, а подобренията в помощните средства за уебдизайн спомагат за лесното ползване от всеки желаещ да състави собствено място в интернет и да го актуализира лесно.
Все по-често блоговете се използват за корпоративни цели — т.нар. корпоративни блогове. Те биха могли да представят детайли от ежедневието или постиженията на фирмата, да подпомагат ресорите "Човешки ресурси", "Връзки с обществеността", "Разработка на нови продукти" и други. Понякога блогът може да е част от продуктов или промоционален сайт. Наличието на корпоративен уебсайт не изключва блога или обратното. Двата онлайн инструмента се допълват много добре.
Няма коментари:
Публикуване на коментар